Wednesday, July 2, 2008

PAS Padang Besar anjur Ijtimak kawasan

Harakah (6/2/08): PAS Padang Besar akan menganjurkan Ijtimak PAS Kawasan pada 9 dan 10 Februari akan datang.

Program julung-julung kali ini bakal diadakan di tapak kompleks PAS Kawasan Padang Besar, Bukit Kerang, Jalan Bukit Keteri (bersebelahan Taman Melati Indah) dekat sini.

Menurut Setiausaha PAS KAwasan, Ustaz Yahya Ahmad, ijitmak ini diadakan bertujuan untuk meningkatkan semangat juang para ahli khusus bagi menghadapi pilihan raya umum ke-12 akan datang.

"Kita juga mahu melihat sejauhmanakah kesediaan dan kemantapan jentera kita," katanya.

Menurutnya, pada pagi 9 Februari, program motivasi untuk jentera pilihan raya akan diadakan dan disampaikan Exco Dewan Pemuda PAS Pusat (DPPP), Ustaz Firdaus Jaafar.

Selain itu pelbagai aktiviti menarik akan diadakan melibatkan semua jentera Pemuda, Muslimat, Ulama dan Dun-dun di dalam kawasan Padang Besar.

Antaranya ialah , pertandingan bolasepak, taman selera, khidmat kesihatan percuma, persembahan qasidah dan pertunjukan ular.

Pada malamnya pula akan diadakan majlis makan malam bersama pemimpin dan majlis perasmian oleh Pesuruhjaya PAS Perlis,Ustaz Hashim Jasin. Seterusnya ceramah oleh Exco Kerajaan Kelantan, Nik Mohd Amar Nik Abdullah.

Pada 10 Februari pula, aktiviti-aktiviti yang bakal diadakan ialah qiamullail, sukan Pasti, Explorace Pemuda, sukaneka Muslimat dan pertandingan sepakraga.

Pada malamnya pula, ceramah akan disampaikan oleh Ustaz Taib Azamuddin bersama-sama Exco DPPP, Ustaz Zolkharnain Abidin.

Seluruh lapisan masyarakat dijemput beramai-ramai hadir memeriahkan program tersebut. Untuk maklumat lanjut sila hubungi Daud Hassan (04-9764278).

0 comments:

Harakahdaily
Malaysiakini

Malaysiakini

Kedah

  © Blogger template 'Perfection' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP