Wednesday, July 2, 2008

Pemuda Kedah anjur 'road show' himpunan 100 ribu rakyat

Harakah (25/10/07): Dewan Pemuda PAS Negeri Kedah (DPPNK), akan mengedarkan 10 ribu keping pelekat kenderaan secara percuma serta mengadakan tiga road show perdana ke arah mendapatkan seramai mungkin peserta di negeri ini untuk bersama dalam 'Himpunan Aman 100 ribu Rakyat' pada 10 November nanti di Kuala Lumpur.

Ketua Penerangan DPPNK, Ustaz Mohd Firdaus Jaafar memberitahu, pihaknya menyedari jumlah 10 ribu pelekat kenderaan itu amat tidak memadai, tetapi sekurang-kurangnya 10 ribu kenderaan yang mempunyai pelekat tersebut akan membantu menyebarkan tarikh bersejarah itu di seluruh negeri Kedah.

Selain itu katanya, tiga road show perdana bakal berlangsung di tiga tempat iaitu Sungai Petani, Baling dan Alor Star bertujuan untuk memberi pendedahan mengenai himpunan 10 November dan mengajak seramai mungkin rakyat untuk bersama dalam program tersebut.

Menurut beliau, AJK PAS Pusat, Haji Amiruddin Hamzah dan Ustaz Mohd. Taib Azzamuddin bersama Presiden Teras, Haji Azmi Abdul Hamid akan bersama rakyat di Sungai Petani pada 31 Oktober ini selain penglibatan NGO termasuk, Abim, Jim dan beberapa persatuan lain.

Sementara itu pada 4 November bertempat di Baling, Pesuruhjaya PAS Selangor, Dato' Dr Mohd Hasan Ali akan bersama Timbalan Ketua DPPNK, Ustaz Ahmad Yahya dalam siri kedua road show ini.

Terakhir, Ketua Penerangan PAS Pusat, Haji Mahfuz Omar akan digandingkan bersama Ketua DPPNK dan Setiausaha PAS Kawasan Kuala Kedah, Mohd. Nasir Mustafa akan menyampaikan ceramah berkenaan himpunan aman 10 November ini di Alor Star.

0 comments:

Harakahdaily
Malaysiakini

Malaysiakini

Kedah

  © Blogger template 'Perfection' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP